dimarts, 22 de juny del 2021

El curs ja s'ha acabat...

Qui ho havia de dir... estem a 22 de juny i el curs ja s'ha acabat.

Hem superat aquest any tan dur per a tots, mestres i alumnes.

Les mestres de segon estem molt contentes i orgulloses dels nostres alumnes. Heu superat amb nota aquest curs tan complicat i realment sou uns CAMPIONS i unes CAMPIONES!

Hem viscut i compartit grans moments junts a l'escola i ara toca descansar.

Us ho mereixeu!

Desitjar-vos unes molt bones vacances d'estiu i carregueu piles per tornar al setembre amb ganes d'afrontar un nou curs.

Us estimem!

Lara, Maria i Laura

dimecres, 16 de juny del 2021

Jornades Esportives 2n

Com cada any, l'escola organitza les jornades esportives on tots els alumnes de primària fan una activitat relacionada amb l'esport.

Els alumnes de 2n van fer una cursa d'orientació al Fondo del Mata.

Les mestres, a l'hora d'Educació Física, van explicar als alumnes en que consistia l'activitat i com s'havia de fer tot plegat.

L'activitat va anar genial! Els alumnes van realitzar la cursa acompanyats d'una mestra que els "controlava" per a que no es perdessin. Van gaudir molt de la natura, del paisatge, van treballar en equip, del joc lliure... En definitiva, va ser una gran jornada esportiva.

Us deixem les fotografies de les jornades

cliqueu a la imatge per veure les fotografies

dilluns, 14 de juny del 2021

Descobrim l'Antic Egipte a 2n

Els alumnes de 2n han treballat i descobert el món egipci fent el projecte interdisciplinari a la classe.

Han pogut gaudir portant diferents objectes que tenien a casa o els han deixat familiars. Les mestres van agafar en prèstec llibres a la Biblioteca Terra Baixa del Vendrell que els han ajudat a buscar informació i a impregnar-se.

Com a activitat de cloenda, van poder visitar el Museu Egipci de Barcelona i veure in situ el que havien après a la classe.

Us deixem les fotografies de les activitats que han anat fent al projecte i del museu.

Sortida Museu Egipci 2A

Activitats Egipte 2A

Sortida Museu Egipci 2B

Activitats Egipte 2B

Sortida Museu Egipci 2C

Activitats Egipte 2C

diumenge, 30 de maig del 2021

Sortida a l'Aquàrium de Barcelona (1r)

El dia 18 de maig els alumnes de 1r vam visitar l'Aquàrium de Barcelona com a cloenda del nostre projecte interdisciplinari.

Vam realitzar dues activitats: una visita guida per l'Aquàrium i un taller de descoberta dels taurons.

Per primera vegada... una cosa positiva del Covid! teníem tot l'aquari per nosaltres sols i vam poder gaudir d'explicacions molt interessants sobre les diferents espècies que hi ha allà. Ens va agradar veure "in situ" taurons, rajades, un peix guitarra, cavallets de mar, meros... i molts més tipus que ens van impressionar.

Després vam realitzar el taller on vam haver de descobrir nosaltres mateixos quin animal havia mossegat la taula de surf d'un surfista que practicava aquest esport a les platges de Miami. Va ser molt divertit! A més vam aprendre moltes curiositats sobre els taurons (què mengen, com són les seves dents, com actuen...).

Els alumnes van arribar a l'escola molt contents i motivats per aquest tema. Els hi va encantar!

Us deixem les fotografies de la sortida.

FOTOS 1r A             FOTOS 1r B                 FOTOS 1r C

dimarts, 18 de maig del 2021

Jocs tradicionals a 2n

El dijous 13 de maig vam poder realitzar l'activitat dels Jocs tradicionals a les pistes d'atletisme del Patronat d'Esports del Vendrell.

Els alumnes van gaudir d'una jornada plena de jocs que es jugaven fa uns quants anys i que es vol fomentar el seu ús entre els joves.

Van jugar a 12 jocs: bitlles catalanes, patacons, pedra al cistell, el joc de l'espardenya, la cursa de sacs, la tangana, bales, Jamsa ibushé, estirar la corda, la cursa de xapes, saltar el riu i el joc de la puça.

Després vam recarregar piles dinant a les grades de les pistes i van tenir una estoneta de temps lliure abans de tornar a l'escola a la tarda.

Va ser un dia genial!

Voleu veure les fotos?

2n A

(cliqueu damunt de la fotografia)

2n B

2n C

dimarts, 11 de maig del 2021

Colònies a la Finca Tamarit!

Els alumnes de 2n vam marxar de colònies a Altafulla, a la Finca Tamarit, els dies 6 i 7 de maig.

Teníem moltes ganes de poder gaudir plegats de moments plens de diversió i d'aprenentatges. Ha sigut genial! No volíem tornar a casa!

Començava la nostra aventura: el trajecte amb autocar fins a la casa. Feia molt de temps que no agafàvem un!

Un cop arribats a la casa, vam esmorzar a l’exterior i vam donar un tomb per conèixer les instal·lacions de la casa.

Tot seguit, van aparèixer els pirates que ens acompanyarien en aquesta aventura. Amb ells vam jugar i ens ho vam passar molt bé.

Fotos Marxem de colònies (cliqueu aquí)

Què podem dir del menjar? Doncs tot estava boníssim! Un aplaudiment per a les cuineres de la casa!

Fotos Dinem (cliqueu aquí)

A la tarda vam fer l’excursió a la Platja de Tamarit i per arribar allà vam passar per davant de l’hort de la Sínia. Vam aprendre moltes coses de l’entorn.

Sabeu què? A la platja ens vam treure les sabates i mitjons i vam xalar amb la sorra.

Fotos Excursió a la platja (cliqueu aquí)

Després vam tornar a la casa per a sopar i fer el joc de nit. Tots emocionats amb les llanternes il·luminant cada raconet del petit bosc que hi ha als voltants de la casa.

El cansament va aparèixer i va arribar el moment d’anar-se’n a dormir. Però encara ens quedaven forces per fer una mica de gresca a les habitacions. A les 01:00h tots dormíem.

Fotos Sopem i a dormir (cliqueu aquí)

A l’endemà ens vam llevar ben d’hora! Les mestres ens van posar musiqueta per a activar-nos. També li vam cantar la cançó d’aniversari a la Karina perquè feia 8 anys.

Vam fer motxilles i cap a esmorzar! Al matí vam realitzar diferents activitats on la creativitat va sortir creant el nostre petit mar i també va sortir el treball en equip per anar superant diferents reptes que se’ns presentaven.

Fotos Esmorzem i fem activitats (cliqueu aquí)

Després d’això vam anar a dinar i malauradament, les colònies, arribaven a la seva fi. Havíem de tornar cap a l’escola on els nostres pares ens estaven esperant amb molta il·lusió i ganes de saber com ens ho havíem passat aquests dos dies.

Fotos Dinem i ens acomiadem (cliqueu aquí)

Fins la propera!

dilluns, 26 d’abril del 2021

Les sessions de piscina a 1r

Durant el 3r trimestre, la classe d'Educació Física dels alumnes de 1r, la dediquem a aprendre a nadar a la piscina municipal del Patronat d'Esports del Vendrell.

Tenim 2 superprofes de natació que donen la classe, ajudant i socorrista. I tots plegats fan agafar confiança als alumnes dins de l'aigua . És una bona sessió d'activitat física que els fa sentir benestar de cos i mental.

Al principi, a alguns alumnes els hi va costar una mica ficar-se a l'aigua per por o timidesa però de mica en mica van agafant més confiança i ja esperem amb ganes la següent sessió.

La veritat que és un privilegi poder gaudir d'aquesta activitat i més tenint la piscina tan a prop de l'escola...

Aquí veieu que bé van les sessions.

8ena Primavera Cultural

Els dies 22 i 23 d'abril vam celebrar la 8ena Primavera cultural on tota l'escola va realitzar activitats relacionades amb la nostra llengua i amb la diada de Sant Jordi.

Degut a la situació actual, vam haver d'adaptar les activitats que fèiem cada any.

Enguany cada aula va preparar una paradeta de llibres amb les recomanacions de tots els alumnes. A més,  es va realitzar una paradeta de punts de libres fets a casa amb la familia.

Us donem les gràcies per la gran participació! Ha sigut tot un èxit! Entreu al bloc de l'escola i allà veureu els videos de les paradetes i dels punts de llibre.

Pàgina web de l'escola (cliqueu aquí)

Us deixem les fotografies de les activitats que es van realitzar aquests dos dies a les aules.

Esperem que us agradin!

Jornades lingüístiques 1r (cliqueu aquí)

Sant Jordi 1r (cliqueu aquí)

Jornades lingüístiques 2n A (cliqueu aquí)

Sant Jordi 2n A (cliqueu aquí)

Jornades lingüístiques 2n B (cliqueu aquí)

Sant Jordi 2n B (cliqueu aquí)

Jornades lingüístiques 2n C (cliqueu aquí)

Sant Jordi 2n C (cliqueu aquí)

La princesa Margarida al Museu Deu (1r i 2n)

Els alumnes de 1r i 2n, aprofitant que aquesta setmana celebràvem la diada de Sant Jordi, vam realitzar una activitat al Museu Deu on vam poder conèixer a la princesa Margarida. Ens va explicar la veritable història del cavaller Jordi i el drac.

Sabíeu que el drac era bo i no volia menjar-se a la gent? Gràcies a la valentia de la princesa i amb l'ajut del cavaller Jordi, van poder salvar al poble i al drac. Tots feliços i contents!

Ja sabem que les llegendes són narracions populars on hi ha elements que són reals (van ocórrer de veritat) i d'altres que són imaginaris.

Voleu veure les fotografies?

dissabte, 27 de març del 2021

Fem la mona!

S'ha acabat el segon trimestre i, abans de marxar de vacances, cada alumne/a ha elaborat la seva mona

Per fer-la han guarnit un donut amb plomes, lacasitos i un ou de xocolata.

Han quedat molt maques i després de les fotos... A MENJAR

Estaven boníssimes i ha sigut molt divertit.

BONES VACANCES!

divendres, 26 de març del 2021

"Mira toca i escolta" al Museu Deu (1r)

Hola famílies!

Les classes de primer hem anat al Museu Deu i  hem fet l'activitat "Mira, toca i escolta" una introducció a la col·lecció d’escultura del museu.

A través dels sentits del tacte i de la vista hem començat a reconèixer els materials, tècniques, textures, proporcions i pesos.

Als alumnes de primer els hi va agradar molt la visita al museu, van gaudir de les escultures i de l'activitat dels sentits. Aquí teniu les fotos per veure qué bé ho van fer.